Oct 26, 2014

Mungkin Anda Perlu Baca Ini ?

Jika waktu anda membuka artikel di blog ini adalah pada waktu pagi, ingin sekali penulis artikel ini ingin mengucapkan selamat pagi(JAJAJA lanja aq sarapan pagi xD telo separuh masak nyam2 xDDDDDDD) .............

Jika waktu anda membuka artikel di blog ini adalah pada waktu tengah hari, ingin sekali penulis artikel ini ingin mengucapkan selamat tengah hari(meh lanja saya makan jajaja xD) ........

Jika waktu anda membuka artikel di blog ini adalah pada waktu malam hari, ingin sekali penulis artikel ini ingin mengucapkan selamat malam(tido elok - elok meng xD) ........ dan begitu juga sebaliknya pada waktu tertentu :") .......


Mungkin anda sebagai seorang pemain yang bermain di dalam server samp 1 Malaysia ini perlu membaca artikel ini. !

Mungkin anda sebagai seorang pemain yang bermain di dalam server samp 1 Malaysia ini tertanya - tanya mengapa server samp 1 Malaysia ini, bila mana kita lihat pada sudut pembangunan mode permainan tiada pembaharuan yang dilakukan terhadap mode permainannya........ !


Disini secara ringkasnya adalah bermaksud bahawa server samp 1 Malaysia ini jarang di update !!!

Tetapi KENAPA !!!

Bagi menjawab persoalan di atas ! 

Disini adalah amat ditegaskan bahawa insan yang bertanggungjawab dalam membangunkan server samp 1 Malaysia ini kelihatan sibuk dengan kehidupannya ! iaitu yang tidak lain dan tidak bukan ialah REAL LIFE ! ..... 

Kami ingin meminta maaf sekiranya kami tidak dapat menyediakan suasana mode permainan yang menyeronokkan untuk para pemain yang kami kasihi dan sayangi. Namun begitu, apa yang pasti adalah kami akan sentiasa memastikan bahawa server samp 1 Malaysia ini akan tetap wujud melalui platform SAMP ini sendiri !.

Di bawah ini, terdapat sedikit coretan daripada hati insan yang bertanggungjawab membangunkan server samp 1 Malaysia akan berkaitan tentang plan pembangunan server samp 1 Malaysia ini. ~ ! :")




latest news samp server development.txt - Notepad
kadang2 tu rasa nk buat mcm system mmorpg ... yang ada stat lapar, stat attack rate , stat defend rate, .. and then kalauboleh tu setiap player tu ada stat yang berlainan dengan menggunakan random function ... cara ini akan menjadikan feature tersebut lebih unik daripada server yang lain. player akan rasa batak untuk memiliki stat sebegini.... tetapi tidak tahubilakah ciri seperti ini dapat diimplent di dalam server samp 1 m tersebut.


1/10/2014 - ada juga keinginan untuk menghostkan server dengan menggunakan vps yang networknya menggunakan data center Asia. Agar server tersebut dapat dilihat lebih unik kerana mempunyai ping yang rendah...tidak kira lah server tersebutmempunyai ciri ciri mode permainannya yang terhad tetapi dengan ping yang rendah ianya akan menjadikan server tersebutmempunyai kelebihan dari segi ping xD ... good ping, good latency ... better gameplay xD. 


Feature car ownership pun tak siap lagi.... development terhenti ... saving system kereta untuk setiap player dah siap..tetapi tulis mcm tu je dekat dalam file player xD bende tu buat semak je running dekat dalam server buat masa sekarang nix tahu bile bende tu nk disiapkan...punca utama tak siap sebab malas nk listkan kereta yang nk dijual xDD kekekeke ...nantikan je lah ... bergantung pada mood juga tetapi tengok dari gaya ... mcm malas nk siapkan je xD ahahaha. too much excuse babe xD. start script feature ni dari bulan 3 tahun 2014 skrng dh bulan 10 tahun 2014...memang dh tinggal lama,kalau tengok script tu pun balik kene ambik masa untuk fahamkan balik xD hahaha adeh. 


ada mcm2 lagi idea tetapi masa tidak mengizinkannya untuk direalisasikan !!! 





Sampai disini sajalah kesudahannya artikel yang tak seberapa ini. Terima Kasih kerana meluangkan masa untuk membaca artikel ini ! Malaysia Boleh JEAH !




4 comments: